Eindelijk in Oostenrijk maar niet voor lang - Reisverslag uit Berwang, Oostenrijk van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu Eindelijk in Oostenrijk maar niet voor lang - Reisverslag uit Berwang, Oostenrijk van Hanneke Bakker- Maas - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Oostenrijk maar niet voor lang

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

12 Oktober 2018 | Oostenrijk, Berwang

Ons volgende hotel, ook weer geboekt met Booking.com ligt in Berwang, Oostenrijk en heet Zugspitzblick. Ik heb de Zugspitze altijd een prachtig brok steen gevonden, dus het vooruitzicht om in een hotel met het uitzicht daarop te logeren trok me wel aan. Redelijk vroeg kwamen we aan maar er was niemand. We vonden een bordje waarop stond dat we aan de overkant bij restaurant Maribel moesten vragen. Daar was een aardige eigenaresse die ons de sleutel gaf. Of de duvel ermee speelt hebben we in elk hotel tot nu toe de 2de verdieping gekregen, zonder lift, en we hebben 2 heel zware tassen die op een trap moeilijk omhoog te krijgen zijn. Deze trap spande de kroon, heel hoog en smal. Het is wel lekker voor al die enorme schnitzels, hebben we toch een beetje beweging om die er weer af te krijgen. De kamer was niet goedkoop en had het uiterlijk van een blokhut, er was geen balkon, dat stond wel in de boeking. De Zugspitze was wel ergens te zien maar dan moest je waarschijnlijk in de dakgoot gaan staan. Volgens de eigenaren kregen mensen die 1 dag kwamen nooit een balkon. Ik vond het raar. We zijn nog even gaan wandelen maar in dit seizoen zit Oostenrijk helemaal dichtgetimmerd en is er weinig te doen. Voor ons avondeten moesten we toch naar Maribel. Het was gelukkig geen teleurstelling en de mensen bleken toch heel aardig. We hebben heerlijk gegeten, daarna prima geslapen en ook het ontbijt was niet slecht. Voor vandaag hadden we 2 opties, of naar Gerlos, naar de familie Staudacher waar pa en ma altijd kwamen, of naar Seewalchen aan de Attersee, om bij de familie Brunner langs te gaan die we ook al heel lang kennen. Gerlos is dichterbij dus ik heb opgebeld naar Staudacher. Die vertelden dat ze gesloten zijn en bovendien het weekend niet thuis. Ik zei mijn naam maar ze dacht dat ik wel eens daar was geweest met mijn moeder. Toen ik vertelde dat mijn ouders er wel 30 keer waren geweest wist ze het uiteindelijk wel maar het veranderde niets, en ze was ook niet benieuwd naar het wel en wee van pa. Dat werd het dus niet. Zonder iets te boeken zijn we dus afgereisd naar Seewalchen, Dat is weer voor het volgende verslag.

Allemaal de groetjes van de Bakkertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Berwang

Hanneke

De Bakkertjes toeren door Duitsland en Oostenrijk

Actief sinds 02 Okt. 2018
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 5274

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2018 - 21 Oktober 2018

De Bakkertjes naar Oostenrijk

Landen bezocht: